14 Mayıs 2012 Pazartesi

"CUK OTURAN" ATASÖZLERİ, "İŞ BİTİREN" DEYİMLER... :)

Canım sıkılınca konuşasım gelmez. Genelde susmak isterim. Benim susma isteğim keyfimle doğru orantılıdır. Keyif arttıkça sesim yüksek çıkar. Keyif kaçtıkça kısılır sesim. Bu 35 yıldır böyle. Tabiatım bu.

Gel görelim sustuğum zamanlarda da lafı gediğine oturtmak gerekebiliyor. İşte o zamanlarda uzun uzadıya lafın belini kırmak bana zor geliyor. Hoop sarılıyorum atasözlerine, deyimlere... Bilenler bilir, bazen güzel  denk geliyor. :)

Buyrun durumuna göre seçilmiş, esprili bir potpuri.

-"ARABIN DERDİ KIRMIZI PABUÇ."  'Benci'ler ve benciller için seçkin bir atasözü.

-"APTAL ATA BİNERSE BEY OLDUM SANIR, ŞALGAM AŞA GİRERSE YAĞ OLDUM SANIR." Sonradan görmelere, hazımsızlara bire bir! :)

-Tepemin tasını attıran birisi için "NUSH İLE USLANMAYANI ETMELİ TEKDİR, TEKDİR İLE USLANMAYANIN HAKKI KÖTEKTİR." der geçerim. Yeter de artar bile...

-Haksızlığa uğrayanlar için "YİĞİDİN ZORUNA GİDEN HAKKINDA HAYIRLISI" derim. Derim ve inanırım.

-"DEVEYE 'BOYNUN EĞRİ' DEMİŞLER, 'NEREM DOĞRU Kİ?' DEMİŞ" i pek severim. Bırak dağınık kalsın durumlara özel... :)

-"AKILLI DÜŞÜNÜRKEN, DELİ KÖPRÜYÜ GEÇER" bizim gibi, 10 düşünüp bir hareket edenlere yaraşır... Meydan cahil cesareti olanlara kalır!!!

-"VAKİTSİZ ÖTEN HOROZUN BAŞI ERKEN KESİLİR" bu ata sözünü iş hayatımın başlarında özümsemek isterdim mesela... :)

-"AĞIR OL MOLLA DESİNLER" ya da "BİLİYORSAN SÖYLE BİR DERS ALSINLAR, BİLMİYORSAN SUS Kİ ADAM SANSINLAR" çok çok çok sevdiklerimdendir.

-"KOYUNUN OLMADIĞI YERDE KEÇİYE ABDURRAHMAN ÇELEBİ DERLER" ayakların baş olduğu durumlara cuk oturur...

-"EL ELİN EŞEĞİNİ TÜRKÜ ÇAĞIRARAK ARAR" tıpkı "AĞLARSA ANAN AĞLAR" gibidir... Pek severim.

-"ARMUT DİBİNE DÜŞER" den sıkılanlara yeni önerim: "AĞACA ÇIKAN KEÇİNİN DOĞURDUĞU OĞLAK DALA BAKARMIŞ."  :)

-Boş konuşanlar için "BOŞBOĞAZI CEHENNEME ATMIŞLAR, 'ODUN YAŞ' DEMİŞ" i gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

-Astığım astık tipler için en sevdiğim sözdür: "DELİ DELİYİ GÖRÜNCE ÇOMAĞINI SAKLARMIŞ"...

-"KEÇİYİ YARDAN UÇURAN BİR TUTAM OTTUR" irade yoksunu olanlara Ata'larımızdan gelmiş...

Liste daha uzar gider. Kısa ve öz sevdiklerimi yazdım...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder